Skolstart..

...så rullade hösten igång med buller & bång.
Mitt minne har inte hunnit ifatt hur man planerar tider med möten, skola, aktiviteter oc så allt vabbande mitt i detta.
Hm..jajaj..framåt jullovet ska jag nog arbetat fram en bra hemmaorganisation som kan glömmas under lovet ;)
 
Vi har ju en skoltjej nu. Och det är stort. Både för henne & för oss. Nu börjar liksom det riktiga på något vis.
Allvaret & allt roligt som kommer med skolan de följande åren!

Kommer ni ihåg er första skoldag?
Jag gör faktiskt inte det i detalj, men vet att det finns nåt kort när jag står framför "Palles" hus (jag tror sköldpaddan hette Palle) med ryggsäck. Ska leta efter det. Har fått för mig att det är från första dagen, men vet inte säkert varför vi var där innan eller efter. Palles husse & matte var min pappas farbor. hm..det var ju han som kallades Palle eller..hur var det nu?
Jaja...sen minns jag inte så mycket mer än att jag var duktig på matte & snabb som attan med de där päronböckerna. Tävlade alltid med Lillen & Arvid. Var lite kär i en som hette Peter...
Har en dagbok däruppe från den tiden...ska leta fram den.
 
Så...nu ska jag & Olle städa, efter det blir det akupunktur för mig. Jag har ont i ryggen så ska testa det & se om det kan hjälpa. Min kropp är inte glad på mig, så hoppaskunna ställa den tillrätta i höst.
Har en liten egen plan för den så vi får se hur det går.

- gå ner i vikt - jag har gått upp 17-20kg sen förra sommaren då jag blev sjuk & började med min medicin.
En biverkning är viktuppgång, men också mitt leverne sen vi inte har kvar Baloo har ändrats. Måste ändra på detta!
 
- Sätta ut medicinen. Hoppas att jag klarar mig utan medicinen sen, att min sjuka till stort berodde på vad jag tror, sluta röka tabletterna Champix. Rävgift. Prova aldrig det!!!

- sluta röka. Vore skönt att hitta viljan bara att verkligen göra det en gång för alla! Utan skithjälpmedel!
Jag ska opereras om ett par veckor så egentligen finns inget bättre tillfälle än då. Ge mig pepp!
Operationen är att lasra bort cellförändringar, jag har gjort det en gång tidigare så inget komplicerat. Men vill ändå påminna er tjejer om att inte hopppa över de där trista cellproven!!! Viktigt viktigt!!!
Jag hade inte gjort på ett par år nu, tror jag gjorde året efter Olle. Sen i somras var jag på gyn & då såg läkaren det & tog provet & skällde på mig. Sen var det förändringar så nu är jag glad att han tog saken i egna händer liksom.

Sen kommer jag inte hinna så mycket mer i höst...barnen och politiken tar resten av tiden. Däremmellan är det aktiviteter & så vill man ju leka med sina vänner också ;)
 
Blir inga bilder idag...Kameran är kvar i Eksjö sen stadsfesten!

Kram & trevlig helg...
 
 
 
 
 
 

Vill du säga mig nåt?
Postat av: syster

Första skoldagen, jag kommer ihåg skolavslutningar, inte första dagen.
Husse hette Palle å sköldisen Pelle ;) tror ja, rätta oss pappa!

kram

2012-09-10 @ 21:41:09

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0