Åh denna sjukan...

Så började Essie hosta som nån slags elefant i morse.
Ja, jag vet inte, man säger ju att krupp låter som en hund, och det gör det oftast, men då Essie nu egentligen borde växt ifrån krupp, har lätet gått över till en elefant som är krubb-bitare..Eller nåt.

Då maken smet till Göteborg så va det bara att ringa friskislinjen, (som borde heta sjuklinjen, för man ringer ju dit och anmäler sjukdomar..jobbet) och skolan, logga in på Fk och iallfall le åt att slippa det där vabbintyget - det bästa som hänt i alliansens regering. Att de tog bort nåt dumt de införde.

Ikväll bara gick det inte få Essie att sova, till slut smög jag ner. Svältande började plocka fram keso & surdegsmackan...
Mamma...Mamma...vart är du?
Gah...upp igen och efter ett evig krånglade satte hon  sig upp..
Mamma, jag tappade visst en tand.
Aha..kanske den som spökade då.
Nu sussar hon gott, och jag har fått äta min älskade macka & min skål med keso.
Nu får det inte glömmas at den där tandfeen ska lägga en tia i ett vattenglas...
Har förmåga att glömma sånt, och jisses vad jobbigt det brukar bli då!
 
Varför det där oblaten? Trodde det va liksom hemmabakat..men sånt finns väl inte i butik :o)
 
Älskar Keso. Men bara Arlas. Älskar detta bröd, ska egentligen undvika bröd, men dör så gott det är!!
Köpt på Willys, kostar massor, men det är det värt! Konstaterade idag att denna limpan var bra mycket mindre än den förra, men kostade ändå 38kr,,,
 
Kör in en ny favvomaträtt också när vi ändå är igång...
 
 
 
 

Rotsaksgratängen vart helt fantastiskt god! Potatisen till hade vi mest för jag tänkte ha den bland rotsakerna men hoppade över det.
I grätängen är det kålrot, morot, rödlök och blomkål. Allt skivat väldigt tunnt i en skivarmojäng vi har.
Sen lagt i form om vartannat med getost, salt, peppar lite olivolja och grädde.
Den sjänk ihop mer än potatisgratäng, så nästa gång får det bli mer av rotgrönsakerna :o)
 
Nu börjar äntligen Game Of Thrones!
Gonat!!
 

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Åh har du oxå ett litet tandfes-troll, det är döden att glömma. Men här har allt tandfen missat att komma några ggr. Det blir litye mkt för henne ibland... :)

Har lite svårt för lamm, kan inte riktigt säga varför, det är nog fel på mig bara. men det där lät gaaaaalet gott! :)

2013-02-04 @ 22:32:43
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0